15 urodziny VeriFone Poland

150x110

Firma VeriFone – globalny lider rynku bezpiecznych płatności bezgotówkowych, świętuje 15 lat swojej obecności w Polsce oraz 30-lecie sukcesów na świecie. Z tej okazji firma podsumowuje 15 lat działalności na polskim rynku i przedstawia strategię rozwoju na nadchodzące lata.

VeriFone Inc. na świecie
Firma VeriFone Inc. została założona w 1981 roku. Jej siedziba znajduje się w San Jose w USA. Firma jest notowana na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (NYSE) i jest obecna w ponad 110 krajach świata. Łącznie zatrudnia około 3 tysięcy osób.

VeriFone Inc. dostarcza rozwiązania pozwalające na przeprowadzanie płatności elektronicznych i wprowadzenie usług dodatkowych we wszystkich rodzajach punktów sprzedaży i branżach. Rozwiązania VeriFone zostały zaprojektowane tak, aby zaspokajały potrzeby najbardziej wymagających środowisk detalicznych. Urządzenia i systemy VeriFone umożliwiają realizację różnych typów płatności, m.in. za pomocą kart debetowych wymagających podpisu lub kodu PIN, kart kredytowych, kart inteligentnych EMV, płatności w systemie zbliżeniowym, pozwalają także na elektroniczne przetwarzanie podpisów oraz korzystanie z aplikacji dodanych. Urządzenia VeriFone wykorzystują najnowsze opcje połączeń: od GPRS, CDMA i Wi-Fi po urządzenia obsługujące protokoły IP i Bluetooth.

Rozwiązania dostarczane przez VeriFone są stosowane wszędzie, gdzie w grę wchodzą bezpieczne płatności bezgotówkowe: m.in. w dużych sklepach detalicznych, w centrach handlowych, na stacjach benzynowych, w taksówkach, w branży hotelarskiej itp.

VeriFone w Polsce
Polski oddział firmy: spółka VeriFone Poland, został założony w 1996 roku
w Warszawie. Podczas 15 lat działalności firma VeriFone Poland opracowała własną, metodę działania, dostosowaną do wymagań polskiego rynku i zapewniającą wszystkim klientom firmy korzyści wynikające z połączenia sił lokalnych VeriFone Poland oraz globalnych doświadczeń VeriFone Inc.

Warszawskie biuro VeriFone Poland jest także siedzibą firmy dla regionu Europy Centralnej. Firma posiada rozległą sieć partnerską rozmieszczoną na terenie całego kraju.

Od początku działalności w Polsce, proponowane przez VeriFone rozwiązania są najczęściej wybierane przez partnerów biznesowych i tym samym – także przez klientów ostatecznych.

VeriFone jest liderem w swojej branży w Polsce, posiada ponad 80% udziału w rynku. W ostatnich miesiącach firma sfinalizowała proces przejmowania swojego głównego - również na polskim rynku - międzynarodowego rywala: firmy Hypercom Corporation. Poprzez akwizycję Hypercom, VeriFone przyspiesza swój międzynarodowy wzrost, zwiększa innowacyjność i wzmacnia wartość przedsiębiorstwa. Dzięki połączeniu, VeriFone powiększyła także portfolio oferowanych na polskim rynku rozwiązań, np. o urządzenia typu „unattendend” – samoobsługowe.

“Polska jest jednym z kluczowych dla VeriFone rynków w Europie. VeriFone jest pierwszą firmą, która oferowała na polskim rynku rozwiązania dla płatności bezgotówkowych. Po 15 latach działania jesteśmy dumni z pozycji lidera i nadal się rozwijamy: nasze przychody w ciągu kilku ostatnich lat wzrosły o ponad 70%” - powiedział Adam Biedrzycki, Wiceprezes VeriFone Central Europe.

VeriFone Poland w liczbach
 VeriFone Poland zatrudnia ponad 20 pracowników oraz 30 programistów.
 Do tej pory firma zaopatrzyła polski rynek w około 300 000 terminali płatniczych.
 Do tej pory firma zainstalowała około 55 000 PIN-padów do płatności zbliżeniowych.
 Wzrost przychodów firmy w ostatnich 3 latach wyniósł ponad 70%.
 VeriFone Poland współpracuje z najważniejszymi podmiotami branży płatniczej, takimi jak: Polcard (First Data), eService, Bank Pekao S.A., Polskie ePłatności, Elavon czy Polbank.
 Wielu innych partnerów korzysta z terminali VeriFone przy transakcjach takich jak opłacanie rachunków, PrePaid czy sprzedaż biletów.
 Oprogramowanie VeriFone umożliwia także obsługę programów lojalnościowych.

Perspektywy rozwoju rynku kart płatniczych w Polsce

Plan rozwoju VeriFone na polskim rynku
Polski rynek wykazuje duży potencjał w zakresie rozwoju płatności bezgotówkowych, zwłaszcza płatności zbliżeniowych i mobile commerce. Mobile commerce umożliwia m.in. tworzenie mobilnych portfeli i zapewnia dodatkowe usługi, takie jak możliwość otrzymywania elektronicznych kuponów rabatowych, możliwość zakupu biletów, udział w promocjach w punktach sprzedaży, w tym w promocjach krzyżowych różnych sieci handlowych, możliwość otrzymywania prezentów, udział w programach lojalnościowych itp. Zainteresowanie tą technologią rośnie.

Terminale VeriFone są używane do realizowania bezpiecznych płatności i transakcji bezgotówkowych oraz do korzystania z towarzyszących im dodatkowych usług, bez względu na formę płatności: czy będzie to przesuwanie karty przez terminal, wsuwanie karty w celu odczytu chipa, czy też zbliżanie telefonu komórkowego z technologią Near Field Communications (NFC). Innowacyjne rozwiązania oraz 30-letnie doświadczenie w branży sprawiają, że VeriFone dostarcza nie tylko technologie, ale także pewność bezpieczeństwa płatności bezgotówkowych.

„Płatności bezgotówkowe z roku na rok stają się coraz bardziej popularne. Potencjał polskiego rynku pod tym względem jest znaczny i spodziewamy się, że w najbliższych kilku latach liczba terminali może sięgnąć nawet 1 miliona sztuk. - powiedział Tomasz Wejcman, Country Manager VeriFone Poland. - W tej chwili, pod koniec 2011 roku, na rynku jest około 300 tysięcy terminali.

Przedstawiciele VeriFone Poland przewidują także, że popularność płatności zbliżeniowych oraz dokonywanych za pomocą telefonów komórkowych wyposażonych w oprogramowanie Near Field Communications (NFC), będzie rosła: - Obecnie na rynku jest około 55 tys. czytników kart zbliżeniowych, które są przygotowane do płatności NFC. Ich liczba na pewno będzie stale wzrastać. Najwięksi gracze na rynku, tacy jak duże sieci handlowe czy sieci stacji benzynowych, korzystają z usług stałych dostawców rozwiązań dla płatności bezgotówkowych, jednak widzimy pole do rozwoju i możliwość konkurowania w dziedzinie technologii i usług” – mówi Tomasz Wejcman, Country Manager VeriFone Poland.

„W naszej strategii stawiamy na silny rozwój działu B&R. Największy potencjał widzimy w rozwoju płatności NFC, Inteligent Check-out oraz mobile commerce. Celem VeriFone na najbliższe lata jest zdobycie nowych segmentów rynku takich jak mali i średni detaliści, sektor transportowy oraz rynek vendingowy poprzez dostarczanie promocyjnych rozwiązań płatniczych dla MŚP czy nowoczesnych, wielofunkcyjnych urządzeń samoobsługowych” – dodaje Tomasz Wejcman.

Globalna strategia rozwoju VeriFone
Głównym aspektem strategii rozwoju VeriFone jest inwestowanie w badania i rozwój (B&R). W ramach realizacji strategii w 2011 roku firma zainwestowała w ten aspekt działalności 72 miliony dolarów. Oddziały B&R firmy znajdują się na całym świecie, m.in. w: Australii, Argentynie, Brazylii, Chinach, Francji, Hiszpanii, Indiach, Irlandii, Izraelu, na Filipinach, w Polsce, Rosji, Turcji, na Tajwanie, w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i w Urugwaju. W działach B&R VeriFone zatrudnionych jest łącznie ponad 1000 pracowników.

Inwestycje w badania i rozwój owocują innowacyjnymi rozwiązaniami i usługami. Firma kładzie duży nacisk na rozwijanie nowych produktów. Od kilku lat VeriFone corocznie wprowadza do swojej oferty po kilkadziesiąt nowych rozwiązań:

• W 2006 roku wprowadzono 24 nowe produkty,
• W 2007 roku wprowadzono 28 nowych produktów,
• W 2008 roku wprowadzono 29 nowych produktów,
• W 2009 roku wprowadzono 22 nowe produkty,
• W 2010 roku wprowadzono 40 nowych produktów,
• W 2011 roku wprowadzono 50 nowych produktów (dotyczy roku fiskalnego).

Kluczowe, dotychczasowe przejęcia VeriFone:
Rok 2005: przejęcie GO Software
Rok 2006: przejęcie Payment Systems Business of Trintech
Rok 2006: przejęcie Lipman Electronic Engineering
Rok 2007: przejęcie PCI Australia
Rok 2010: przejęcie Taxi Media Division (oddział firmy Clear Channel Outdoor)
Rok 2010: przejęcie Orange Logic
Rok 2010: przejęcie VeriFone Transportation Systems
Rok 2010: przejęcie WAY Systems
Rok 2010: przejęcie Semtek
Rok 2011: przejęcie Gemalto (departament płatności)
Rok 2011: przejęcie Hypercom

Więcej informacji na temat VeriFone oraz VeriFone Poland można znaleźć na stronach: www.verifone.pl oraz www.verifone.com.